bra lördag.

Så pass bra lördag att jag tror det är fredag... Nästan. Insåg för en liten stund sen att det är lördag. Imorgon är det valborg, och jag tänkte eventuellt fotografera lite mer då, passa på. Se om jag hittar någon eld att se på kvällen, och bara vara lite. Känns som det var länge sen jag såg en eld på valborg. Brukade vara lite det jag gillade med hela valborg, att gå till en brasa, äta grillad korv och dricka sådana där små festis. Kanske köpa en lott, och sen titta på fyrverkerier. När jag var med i scouterna så tände jag tillsammans med alla andra scouter brasan med en liten fackla. Himla mysig grej. 

Bild från Valborg, 2007. 
 
--
 
Nu, lite fler bilder från mitt äventyr, som tyvärr inte blev exakt som jag tänkt, men jag mådde alldeles utmärkt, och var ändå väldigt pepp. Alla vyer, vackra landskap, och hur mycket det förmodligen finns att se.. Det är så galet underbart, inspirerande och härligt.
Bjuder även på en liten jag som ville skojja till det lite:
 
Det är rätt fint när man trotsar lite av sina demoner och gör saker som detta. Att komma ut, trots mensvärk, trots en del opepp på samma gång. Det var så skönt. Även om det egentligen blev mest bilkörande pga, well, leriga skogsvägar osv. Så kändes det rätt så underbart.
Jag hade tänkt åka till Björnbergen, jag kom inte fram som jag tänkt, pga att det var på tok för lerigt för att jag skulle ta mig fram utan att kanske fastna med bilen, så ... Fick tänka om helt enkelt. Men, jag fick se mycket fint, och bara vara. Njuta av en tystnad jag inte alls är van vid, en skrämmande tystnad där mycket ljud plötsligt blir starkare och well, jag är rätt lättskrämd ibland, så minsta lilla vid känsligare tillfällen, kan bli väääldigt obehagligt. Kände mig för det mesta trygg idag dock, och njöt av fulla drag av att fotografera med sådan glädje igen. ♥
 
fotografier, norrlandäventyr | fotografi, norrland, äventyr | |
#1 - - roxana emilia ♡:

Härliga bilder ! :D

Svar: Tack så mycket !
Iza Palm

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Så underbara bilder, verkligen vår möter vinter :)

Svar: Mhm, det är en rätt härlig känsla ändå. :)
Iza Palm

Upp